Zaalhockey

Bij MHC Beuningen nemen alle jeugdleden deel aan het zaalhockey. Bij de senioren is zaalhockey alleen verplicht voor de selectieteams. De overige seniorenteams (inclusief veteranen) kunnen zelfstandig besluiten om zich in te schrijven. De trimmers doen vrijwel elk jaar mee met een onderlinge zaalhockey competitie voor trimhockeyers.

Hoewel Nederland in deze tak van de hockeysport niet voorop loopt, wordt het zaalhockey elk jaar populairder. Met name in Duitsland, Oostenrijk en andere Noord- en Oost-Europese landen is zaalhockey echt een grote sport. De meeste hockeyverengingen doen inmiddels mee aan de diverse competities die gedurende de wintermaanden worden gespeeld.

Omdat MHCB niet beschikt over een eigen sportzaal worden de thuiswedstrijden gespeeld in sportzalen in de directe omgeving (Beuningen en Nijmegen). Daar vinden ook de trainingen plaats.