xx_Arbitrage - Sanctiebeleid

Indien men is ingedeeld als scheidsrechter en niet in de gelegenheid is de aangewezen wedstrijd ook daadwerkelijk te fluiten dan mag men deze wedstrijd door een andere scheidsrechter laten fluiten.

De ingedeelde speler dient zelf voor vervanging te zorgen. Deze wijziging dient men aan de scheidsrechterscommissie belast met de indeling van de scheidsrechters door te geven. Indien de vervanger niet komt blijft de oorspronkelijk ingedeelde scheidsrechter verantwoordelijk.

Scheidsrechters moeten zich uiterlijk 15 minuten voor het begin van de wedstrijd melden bij de wedstrijdtafel. Indien men te laat komt en dit een verstoring van de wedstrijd oplevert dan wordt dit beschouwd als verzuim.

Coaches dienen er op toe te zien dat spelers die na hun wedstrijd moeten fluiten zich onmiddellijk bij de wedstrijd tafel melden.

Scheidsrechters die hun verplichtingen niet na komen worden met de volgende procedure geconfronteerd:

1e keer: 1 wedstrijd extra fluiten en een gesprek met het bestuur. De coach van deze speler wordt direct geïnformeerd.

2e keer: 1 thuiswedstrijd geschorst en 2x extra fluiten.

3e keer: Opnieuw een gesprek met het bestuur. In dat gesprek wordt de speler geconfronteerd met passende maatregelen.

De rol van de coach is van belang bij het uitvoeren van het scheidsrechtersbeleid. De coach van de gestrafte speler zal worden ingelicht en dient erop toe te zien dat een geschorste speler ook daadwerkelijk niet speelt.

De jeugd- en seniorencommissie dienen er op toe te zien dat de sancties ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. Dit beleid is alleen geldig voor bondswedstrijden en niet voor oefenwedstrijden.

Indien men door bijzondere situaties niet kan fluiten dient men dit onverwijld bij de scheidsrechtercommissie ([email protected]) te melden.

Het bestuur MHCB