Keepers

Carlijn Peters naar de VERBUNT Hockey Keepersclinic

Nieuws afbeelding 20-10-2008 De wekker liep al vroeg af, te weten 6.45 uur. Eindelijk de dag waarn al een tijd naartoe is geleefd: De beroemde Verbunt Keepersclinic bij Hockeyclub Ares te Apeldoorn. Voor Carlijn Peeters van de mD1 van Mixed Hockeyclub Beuningen was het de eerste keer dat ze hieraan deelnam, dus ze wist niet wat ze moest verwachten. Eenmaal bij Apeldoorn snel de kleedkamer in, omkleden en aanmelden. Guus Vogels, keeper van het Nederlands elftal, Lizzy Koeton, keepster van het Nederlands Dames Elftal en Myrthe van Vliet, keepster van het Nederlands Dames Jeugdelftal waren de sterren die op deze mooie dag de training mede gingen verzorgen 8 Oefeningen werden afgelegd in 3 uur tijd. Elke groep bestond uit 6 keepsters. Die dag waren er maar liefst 200 keepsters aanwezig, verdeeld over de ochtend en de middag. Het parcours was ingedeeld in een beginnersparcours en een gevorderden parcours. Carlijn en een collegakeeper uit de Jongens D zaten bij elkaar in de groep. Ze hebben erg veel van deze dag opgestoken. Vooral de oefening met het ballenkanon en het reboundnet was erg leuk. Ook de tips van de Oranje keepers waren erg waardevol. Het is echt iedere keep(st)er aan te raden om volgend jaar ook te gaan. Leuk en leerzaam! Volgend jaar doet Carlijn zeker weer mee.

Reageer op het nieuws

• Heren 1 - MHC Roden