In memoriam Koen Altena

24-1-2020

Vandaag bereikte ons het droevige bericht dat Koen Altena woensdag 22 januari overleden is.

Koen heeft zich binnen onze vereniging vele jaren als trainer en coach ingezet. Op doordeweekse dagen maar ook in het weekend was Koen een zeer vertrouwd gezicht binnen onze hockeyvereniging. Koen trainde jeugd- en damesteams en was ook in de weekenden druk met het coachen van meiden B- of damessenioren teams. Koen was trots op wat hij met de teams bereikte. Ongeacht het resultaat van de wedstrijd, er kon altijd weer een les getrokken waar de volgende training weer op geoefend kon worden. Plezier hebben in het hockeyspelletje stond daarbij altijd voorop. Bestuurs- en TC-leden sprak hij met regelmaat aan om met trots te vertellen over de progressie die zijn meiden of dames gemaakt hadden. Koen was altijd enthousiast en positief. Hij straalde dat ook steeds uit naar zijn speelsters die dankbaar waren voor zijn onvoorwaardelijke inzet en interesse.

De breedtesport had zijn grootste belangstelling. Niemand mocht van Koen "aan de zijlijn” staan. Daar zette hij zich volledig voor in. Hij vond het ook belangrijk dat zijn speelsters in de gelegenheid werden gesteld om zich als hockeyteam maar ook op persoonlijk vlak verder te kunnen ontwikkelen. Koen was een oprecht betrokken trainer en coach en maakte zich door zijn inzet, enthousiasme en betrokkenheid zeer geliefd bij zijn speelsters.

Wij zijn Koen dankbaar voor alles wat hij voor onze vereniging betekend heeft.

Zijn gezin wensen wij veel troost en sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.