MHCB MA1 in laatste wedstrijd kampioen!

Nieuws afbeelding 26-5-2015 Een nieuw seizoen, een nieuw team. MHCB MA1 is een team dat gevormd is uit meisjes uit de B2, B1, A2 en A1. Het doel aan het begin van het seizoen: top drie in de topklasse. Het team begon dit jaar ook met een nieuwe coach die bij iedereen onbekend was, Joost Damen. Hij en de meiden hebben er één geheel van weten te maken. Zaterdag 23 mei: de laatste wedstrijd en de spannendste wedstrijd van het seizoen tegen Deventer meisjes A1. De twee teams stonden gedeeltelijk eerste. Beide teams moesten dus winnen om het kampioenschap binnen te slepen.

Na een inspirerend filmpje van Joost konden de meiden er tegenaan. De achterspelers, Britt, Jessie, Illona, Senne, Isabelle en Baukje de keepster, stonden stabielte spelen met als doel om zo min mogelijk tegendoelpunten te krijgen. De middenspelers, Annelieke, Claire, Tess, Sophie en Sophie, kwamen goed naar voren met als doel de bal veel te verleggen. De voorspelers, Pien, Keri, Isabelle en Emma, hadden de opdracht bij de paal te staan met als doel veel goals te maken.

Pien en Keri hebben op deze manier de vijf goals gemaakt en Emma, Isabelle, Annelieke en Claire hebben prachtige voorzetten gegeven. Op het middenveld stonden Sophie en Tess sterk te spelen en konden de bal met regelmaat verleggen en Claire en Annelieke hebben er ook een belangrijke rol gespeeld met hun felle acties op de bal. Sophie en Isabelle hebben het spel vaak opgebouwd vanuit rechtsachter waardoor Beuningen vaak in de cirkel van de tegenstander kwamen. Aan de linkerkant hebben Senne en Illona de meiden van Deventer goed tegengehouden en Jessie en Britt stonden als een blok in de as te verdedigen waardoor Deventer maar weinig in de Beuningse cirkel kwam.Deventer heeft met een strafcorner een welverdiend doelpunt gemaakt.

Zo zijn de Beuningse meiden hun kampioenswedstrijd goed doorgekomen! Met volle overtuiging hebben ze met 5-1 gewonnen. Daarmee zijn ze kampioen geworden in de Topklasse!

• Heren 1 - MHC Roden