Zaalhockey

MHCB Dames 3 overtuigend zaalkampioen

Nieuws afbeelding 9-2-2015

Acht gewonnen wedstrijden, twee gelijke spelen en een doelsaldo van 58 voor en 24 tegen. Met afgetekende cijfers kroonde MHC Beuningen Dames 3 zichzelf zondag 8 februari tot zaalhockeykampioen in de reserve overgangsklasse.

1 punt uit twee wedstrijden hadden de dames nog nodig voor het kampioenschap. Dat punt – en zelfs meer dan dat - pakten ze meteen in de eerste wedstrijd. Dames 3 kwam eerst op achterstand (0-1) tegen De Mezen 2, maar toonde veerkracht door vlak voor rust de gelijkmaker te scoren. Na de pauze trok Beuningen de wedstrijd met 4-2 naar zich toe.

Het kampioenschap werd op dat moment ingetogen gevierd. Er wachtte immers nog een wedstrijd tegen Epe 2. Nadat ook dit team met een 5-3 nederlaag terug naar de Veluwe was gestuurd, was het feest in de Veldschuur in Malden. En terecht. Want het is een geweldige prestatie van dit team dat is samengesteld uit speelsters van de veldteams Dames 2, Dames 3, A1 en A2.

Gefeliciteerd Ceder Couwenbergh, Emma den Hartog, Maud Hendriks, Illona Hoenderop, Senne Lageman, Iris Mulder (c), Sophie Odekerken, Isabelle de Rooij, Annelieke van Schaik, Kim Servaas (gk), Vera Willems en natuurlijk de teambegeleiders Fred Koman, Joop Klein Nagelvoort (coaches) en Marijke van der Veer (teammanager).

• Heren 1 - MHC Roden