Zaalhockey

MHCBeuningen MB6 zaalkampioen!

26-1-2015 De meiden begonnen de laatste wedstrijddag, zaterdag 24 januari, met gezonde spanning én met 1 punt voorsprong op de nummer 2, Overbetuwe. Ze wisten dat ze nog vol aan de bak moesten en zelf alle wedstrijden moesten winnen om de titel mee naar Beuningen te kunnen nemen.

De eerste wedstrijd was tegen Upward. De meiden scoorden al heel snel het eerste doelpunt. Al snel viel echter de gelijkmaker, dus nog een tandje erbij. De zenuwen speelden parten. De teams van Arnhem en Overbetuwe zaten op de tribune. Zij hoopten op verlies. Dat maakte het ons nog wat moeilijker. Gelukkig ging het al snel weer als vanouds en vielen de goals. Overwinning met 5-2, eerste 3 punten in de pocket.

Nadat in de volgende wedstrijd Arnhem had gewonnen van Overbetuwe, wist Beuningen dat ze in de laatste wedstrijd tegen Westerduiven aan een gelijkspel voldoende had. Daar deden de meiden het niet voor, een overwinning was nodig.

Westerduiven gaf echter heel goed tegenstand. Na de Beuningse 1-0 volgde als snel de 1-1 en dat bleef het een lange tijd. De bal wilde er net niet in. Twee goals werden afgekeurd, maar dan toch: de 2-1 viel. En met die eindstand was de titel binnen. Het team werd verrast met bloemen, (kinder)champagne, soesjes en een prachtige beker.

Super hard gewerkt, fantastisch dat deze combinatie van C4 en B5 meiden de titel in de B competitie heeft binnen gesleept. Gezellige en sportieve wedstrijden, met een prachtig resultaat. Dank aan trainers Yade, Koen en Koen!

• Heren 1 - MHC Roden