Evenementen

Sportverkiezing Beuningen Sportief

Nieuws afbeelding 30-12-2014 De aanloop naar de verkiezing van de Beuningse sportman, sportvrouw, sportteam (senioren/junioren) en sporttalent (jongens/meisjes) van het jaar gaat weer van start. Reeds vele jaren wordt de tweejaarlijkse sportverkiezing van Beuningen Sportief gehouden. De vorige editie was in januari 2013 over het jaar 2012 wat maakt dat de organisatie en u voor 2014 opnieuw gaan kiezen!

Van 8 tot en met 23 januari 2015 wordt daartoe de stemmogelijkheid op de website van Beuningen Sportief: www.beuningensportief.nl geopend. Via deze site kunnen inwoners van de gemeente Beuningen op hun favoriete kandidaat stemmen. Zo wordt het echt een prijs van én voor inwoners van de gemeente Beuningen.

De Prijzen
Sportman :€ 500,–
Sportvrouw :€ 500,–
Sportteam senioren :€ 500,–
Sportteam junioren :€ 250,–
Sporttalent jongens :€ 250,–
Sporttalent meisjes :€ 250,–

Alle genomineerden krijgen een leuke prijs.

Hoe gaan de verkiezingen
1) Sportverenigingen en de inwoners van Beuningen kunnen hun persoonlijk favoriet aanmelden, onder vermelding van de geleverde prestaties van de sporters, hun motivatie en de NAW-gegevens, emailadres, telefoonnummer en verenigingsnaam via de website www.beuningensportief.nl (gebruik daar het contactformulier o.v.v. Sportprijs 2013-2014) of door middel van een email naar [email protected]. Beuningen Sportief roept de sportclubs en inwoners van de Gemeente Beuningen op om zo spoedig mogelijk hun favoriete sporters aan te melden. Dit kan tot en met 29 december 2014.
2) Een onafhankelijke commissie met o.a. enkele oud-topsporters beoordeelt alle aanmeldingen en kiest uiteindelijk de drie genomineerden per categorie.
3) De inwoners van Beuningen brengen via de website beuningensportief.nl hun stem uit op deze genomineerden. Dit is mogelijk van 8 t/m 23 januari 2015. Daarnaast geeft een vakjury haar oordeel. Deze twee uitkomsten bij elkaar bepalen de uiteindelijke winnaar per categorie.

Voor wie is deze sportprijs:
-Sporters woonachtig in de gemeente Beuningen.
-Sporters die geregistreerd staan als lid bij een van de Beuningse sportverenigingen.
-Sporters met een aantoonbare sportprestatie op regionaal, provinciaal, landelijk of
internationaal niveau in 2013 en 2014 en actief sportend in deze tak van sport.
-Sportteams van een sportclub uit de gemeente Beuningen

Uitreiking
De officiële bekendmaking van de winnaars vindt plaats op vrijdag 30 januari 2015 in Slot Doddendael te Ewijk. De exacte invulling van deze avond is nog even geheim, maar deze avond is speciaal voor de sporters van Beuningen.

Bron: www.beuningen.nieuws.nl
Foto: Uitreiking sportprijs Beuningen 2012 op donderdag 4 januari 2013