MHCBeuningen wint van de nationale ploeg van Brazilië

Nieuws afbeelding 1-9-2014 Een nieuwe trainer, nieuwe spelers van buiten de club, jeugdspelers diedoorschuiven, kortom nieuwe gezichten bij Heren 1 Beuningen. En wat is er dan leuker om op dinsdagavond een oefenwedstrijd te spelen tegen de nationale ploeg van Brazilië. Deze ploeg is in voorbereiding op de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro.

Serieuze gezichten in de kleedkamer . Een wedstrijdbespreking met duidelijke taken. Hier en daar een gespannen grap.
Voor het eerste fluitsignaal een nieuw fenomeen; Shaking hands. Het handenschudden en een prettige wedstrijd wensen van de tegenstander en scheidsrechters.

Vol lef en energie gaat Beuningen van start. Bij vlagen mooie aanvallen en de eerste kans voor het Braziliaans doel is een feit. Brazilië is een fitte ploeg en maakt veel meters, echter kan Beuningen dit pareren door daar evenveel energie in te steken en vol voor de overwinning te gaan.

Gesteund door het massaal opgekomen publiek (dit verwachten wij vanaf nu natuurlijk elke thuiswedstrijd op zondag) krijgt Beuningen de eerste strafcorner. Het directe schot word gestopt door de keeper echter wordt de rebound gescoord door Sjoerd Joosten.,1-0.

Brazilië gaat vervolgens vol op de aanval spelen, de Beuningse defensie komt onder druk te staan, wat resulteert in een strafcorner. Deze strafcorner wordt gescoord, 1-1.

Rust. Flink water drinken en bijkomen van de vermoeiende eerste helft, enkele tactische aanwijzingen en vol vertrouwen de tweede helft in.

Hier en daar begint de vermoeidheid toe te slaan, Brazilië krijgt wat meer balbezit en komt af en toe gevaarlijk voor de goal. Enkele goede reddingen van Frans van Hofwegen zorgen ervoor dat Beuningen op de been blijft.

Door het aanvallende spel van Brazilië worden de ruimtes voor Beuningen groter. Enkele counters zijn het gevolg. Dan is daar opeens Rene Warringa, oog in oog met de Braziliaanse keeper, hij omspeelt de keeper en vanaf een schijnbaar onmogelijke hoek slaat hij de bal in het net, 2-1. Een groot gejuich komt van de tribunes.

De 10 minuten die daarop volgen doet Brazilië verwoedde pogingen om de defensie van Beuningen te slechten, echter zonder resultaat.

Kortom: Een mooie teamprestatie welke vertrouwen geeft voor het aankomende seizoen.

Door uw plaatselijke verslaggever
Namens Beuningen Heren 1.