Evenementen

Nijmegen International Hockey Challenge

Nieuws afbeelding 17-5-2008

Internationale hockeytop komt naar NMHC Nijmegen

Van 13 t/m 23 juni 2008 is hockeyclub NMHC Nijmegen gastheer van een reeks oefenwedstrijden op topniveau, Nijmegen International Hockey Challenge 2008. 6 nationale herenteams uit de absolute hockeytop komen naar Nederland om zich terdege voor te bereiden op de Champions Trophy en/ of de Olympische Spelen.

De nationale teams van Belgiƫ, Spanje, Nieuw Zeeland, Groot Brittanniƫ, Canada en Jong Oranje spelen vriendschappelijke oefenwedstrijden ter voorbereiding op de grote hockeytoernooien die komen gaan. Andere aansprekende nationale teams hebben ook nog interesse getoond om deel te nemen aan het evenement.

Het nationale herenteam van Spanje heeft zich gekwalificeerd voor de Champions Trophy die aansluitend aan de Hockey Challenge in Rotterdam gespeeld zal worden. Slechts zes landen kunnen deelnemen aan dit toptoernooi en NMHC Nijmegen is dan ook zeer trots om een deelnemer aan de Champions Trophy te mogen verwelkomen op de club.

Alle teams die deelnemen aan de Nijmegen International Hockey Challenge hebben zich geplaatst, behalve Jong Oranje, voor de Olympische Spelen die op 8 augustus in Peking van start gaan. Twaalf landen gaan in China de strijd aan om de felbegeerde gouden plak.

Graag biedt NMHC Nijmegen de teams de mogelijkheid om elkaar voorafgaand aan deze grote toernooien te treffen in een vriendschappelijke sfeer. Voor de teams is extra training erg belangrijk. Tijdens de oefenwedstrijden worden nieuwe tactieken uitgeprobeerd en de tegenstanders worden nauwgezet geanalyseerd.

Tijdens alle wedstrijden is publiek van harte welkom. Naast de wedstrijden organiseert NMHC Nijmegen diverse hockeygerelateerde side events die interessant en leuk zijn voor jong en oud. Zo worden er clinics gegeven door de spelers van de nationale teams.

Kijk voor meer informatie op www.nmhc.nl. of mail naar [email protected]