Kampioenen

Meiden D2 MHCB Zaalkampioen

Nieuws afbeelding 2-2-2018
Afgelopen zondagochtend 28 januari was het zover, na een tot dan toe uitstekend zaalhockeyseizoen konden de meiden van MHCB D2 kampioen worden.

Nijmegen was rond 8:00 – 8:30 nog volledig in ruste, maar vanuit kleedkamer 2 van de Jan Massinkhal kwam een hoop kabaal. Om gelijk goed wakker en scherp de wedstrijd in te gaan, dansten de MD2 op opzwepende muziek. Onder andere op de wereldhit "Links Rechts” van de Snollebollekes (aanrader!) deden de meiden hun warming up met veel enthousiasme en energie. Zelfs de coaches André en Martijn konden niet stil blijven staan en dansten en sprongen mee. Dat zag er natuurlijk niet uit, maar daar ging het niet om op dat moment.

Eindelijk begon om 09:00 uur de eerste wedstrijd tegen QZ. Er moest gewonnen worden en het liefst met dikke cijfers. Nog met de muziek in hun hoofd schoten de Beuningse dames uit de startblokken. Een uitstekende verdediging met Frederique in de goal en Florine, Fraukje en Elke die de achterhoedeposities steeds bezetten, was er voor de tegenstander geen doorkomen aan.

De dynamische middenvelders Meike en Kayleigh zorgden voor de omschakeling en de aanvoer naar voren, waar Roos, Lauren en Rosalie om beurten de verdediging van QZ aan gort speelden. Met oogverblindend spel, waar in de trainingen door Nancy veel aandacht aan is besteed, voerden de D2 meiden het eerste deel van hun missie uit en wonnen de wedstrijd met maar liefst 11-1. De vele supporters van onze meiden gingen compleet uit hun dak.

Omdat de concurrent HCM (Arnhem) daarna hun wedstrijd ook dik won, werd het nog spannend. De volgende wedstrijd tegen Union moest gewonnen worden!

Na weer een muzikale kleedkamersessie begon de wedstrijd voor Beuningen goed, want binnen een paar minuten legde Roos na een vloeiende aanval de bal vanaf de achterlijn bij de tweede paal waar Rosalie knap binnentikte. Union dreigde overspeeld te worden. Beuningen wist echter de vele kansen niet te benutten, en hierdoor kreeg Union het vertrouwen weer terug en maakte dan ook de 1-1. De spanning was om te snijden. Gelukkig wist het Beuningse publiek wat onze meiden nodig hadden en begon het team nog harder aan te moedigen. Maar de bal wilde er niet in ondanks de vele kansen. Coaches André en Martijn hielden echter vertrouwen en voelden dat het erin zat. De verdediging van MHCB stond als een huis, de middenvelders liepen zich het snot voor de ogen en de aanvallers bleven goed combineren. En toen gebeurde het; Beuningen maakte de dik verdiende 2-1 wat ook meteen de einduitslag was. Wat een geweldige wedstrijd! Iedereen was kapot en had alles gegeven; de speelsters, coaches, maar ook het publiek.

Het kampioenschap kon bijna niet meer stuk, maar daarvoor mocht HCM niet heel dik van Bemmel winnen. Die wedstrijd eindigde echter in 3-3 dus Beuningen was nu ook officieel zaalkampioen. Alle meiden van harte gefeliciteerd! Jullie hebben het echt geweldig gedaan.