Technische Commissie

Bekercompetitie Silver Cup Heren 1

Nieuws afbeelding 6-11-2016

Beuningen Heren 1 schittert dit seizoen in de KNHB bekercompetitie

Het is zover: de bekercompetitie komt terug in het hockey. Beuningen liet deze kans niet zomaar aan haar voorbij gaan en neemt met het eerste herenteam deel aan de Silver Cup 2016-2017. De Silver Cup is het bekertoernooi waarin eerste tot en met vierde klasse teams strijden om de KNHB beker. Er wordt gestart met enkel een herencompetitie.

In totaal doen 164 teams mee aan de Silver Cup 2016-2017. Er wordt in acht ronden gespeeld waarbij telkens een klasse hoger aanhaakt. Ronde 1 betreft een poulefase, daarna wordt gespeeld volgens het knock-out principe. Heren 1 van Beuningen speelt in de Tweede klasse en komt vanaf ronde 2 in actie. Wedstrijden worden gespeeld op de vrijdagavonden en in de vrije weekenden. Tot aan de kwartfinales speelt het laagst spelende team thuis. Indien teams op eenzelfde niveau spelen en vanaf de kwartfinales bepaalt de loting wie thuis speelt, het eerst gelote team speelt dan thuis.

Ronde

Deelnemende teams

Opmerking

Heren 3e + 4e klasse (poulefase)

23 oktober

Zondag in de herfstvakantie

Winnaars ronde 1 + Heren 2e klasse

11 november

Winnaars ronde 2 + Heren 1e klasse

3 maart

Winnaars ronde 3

24 maart

Winnaars ronde 4

7 april

Achtste finales

Winnaars ronde 5

12 mei

Kwartfinales

Winnaars ronde 6

3 juni

Final Four – halve finales

Winnaars en verliezers ronde 7

4 juni

Final Four – finales en wedstrijd 3/4

Speelschema eerste en tweede ronde bekend
Op 15 september 2016 is het speelschema voor de eerste en tweede ronde bekendgemaakt. Bekijk het filmpje met beelden van de loting, het speelschema en een nadere toelichting.

Uitbreiden bekercompetitie
In eerste instantie wordt gestart met de Silver Cup Heren. Volgend seizoen
komt er een Silver Cup en Gold Cup voor dames en heren. De Gold Cup is het bekertoernooi waarin hoofdklasse en overgangsklasse teams strijden om de KNHB beker. De top 3 van de Silver Cup plaatst zich voor de Gold Cup seizoen 2017-2018.

Meer weten over de opzet van de KNHB Bekercompetitie? Ga naar www.knhb.nl.