Technische Commissie

Schrijf je nu in voor de HT2 Opleiding bij MHCB

Nieuws afbeelding 17-2-2016

Het MHCB bestuur hecht veel waarde aan de kwaliteit van de trainingen en daarmee de ontwikkeling van onze leden op ieder niveau. Om die reden willen wij op korte termijn structureel werk maken van een opleidingsprogramma voor beginnende trainers waardoor iedere hockeyer,mag rekenen op kwalitatief goede trainingen die aan de opleidingseisen van de hockeybond voldoen.

In samenwerking met de KNHB start onze vereniging daarom in maart al met de opleiding"HT2 – Elftal”.De opleiding biedt plaats voor 12 (beginnende) MHCB trainers en trainer/coaches van A-, B-, C-, en D- Jeugdteams en seniorenteams. Het is dus noodzakelijk dat je training geeft op dit niveau. MHCB neemt de kosten van de HT2 opleiding voor haar rekening. Er wordt dan wel van je verwacht dat je de komende 2 jaar trainingen gaat verzorgen.

Wat wordt van je verwacht?

-Je wordt vanuit de vereniging begeleid door een Praktijkbegeleider (PB)

-Je geeft al training aan één of meerdere MHCB jeugd of seniorenteams

-Het volgen van 10 workshops is verplicht

-De bij de workshops behorende Praktijkgerichte opdrachten (PGO’s) dienen conform de planning te worden ingeleverd bij de leercoach van de opleiding.

-Er worden 6 verplichte PGO’s aangeboden.

-Na het behalen van je HT2 diploma verbind jij je aan MHCB om 2 jaar lang tegen een gereduceerde onkostenvergoeding, trainingen te geven aan minimaal 1 MHCB-team.

Hoe lang duurt de opleiding?

-De HT2 -elftal opleiding bestaat uit 10 workshops van 3 uur.

-De workshops worden eens in de 2/3 weken gegeven, zodat de totale looptijd van de cursus ongeveer 25 weken wordt.

-De zelfstudie-uren rondom de workshops liggen in totaal tussen de 20 en 30 uur.

-Voor praktijkgerichte Opdrachten (PGO’s) is tussen de 20 en 40 uur nodig.

-De studiebelasting per PGO ligt tussen de 2 en 4 uur, afhankelijk van de opdracht.

Waar en wanneer vindt de opleiding plaats?

-De workshops worden gegeven in het clubhuis van MHCBeuningen

-De workshop dagen zijn in principe vastgesteld op:

9 & 23 maart - 6 april - 11 mei – 1, 15 en 31 juni – 31 augustus – 14 september

-Cursus data kunnen in overleg met de leercoach worden gewijzigd.

-Cursustijden zijn van 19.00 tot 22.00 uur.

Hoe moet ik me inschrijven ?

-Inschrijven doe je viade E-mail:[email protected]

-Het aantal opleidingsplaatsen is beperkt, wacht dus niet te lang!

-Wie het eerst komt die het eerst maalt!