Technische Commissie

TC zoekt versterking

Nieuws afbeelding 28-3-2015 Veel activiteiten binnen MHC Beuningen worden geregeld door de technische commissie, kort gezegd de TC. Logisch toch binnen een hockeyclub! Nu trekken wij de kar met Astrid Kuijper die de administratieve handelingen doet, Jacqueline van Sambeek voor de meidenlijn, Nienke Kok voor de jongenslijn enNancy van den Brand voor de Senioren. Als bestuurslid HTZ probeer ik zoveel mogelijk het team te ondersteunen.

De TC leden zijn verantwoordelijk voor alle 1e en 2elijns teams binnen MHCB. ( H1, H2, D1, D2, MA1, MA2, JA1, JA2 etc. tot en met D jeugd.) Als je wilt weten wat de TC commissie doet (lees verder).

Hoeveel tijd besteden we? Het varieert van 1-2 uurtjes per week door het jaar heen tot een uurtje of 8 in toptijden (begin, halverwege en eind van het seizoen). Ik hoor je denken "jeetje wat een werk”, maar we hebben ook veel lol. De club op een hoger niveau brengen en beter te organiseren is een grote uitdaging die ook veel energie geeft. Het brandjes blussen is soms niet makkelijk omdat gepassioneerde spelers en ouders het beste willen en daar hebben ze ook recht op, maar het iedereen naar zijn/haar zin maken is best een klus.

We kunnen wel stellen dat dit seizoen een zwaar seizoen is voor de TC. De bestuurswisseling zorgt voor een HTZ (Hoofd Technische Zaken) in het bestuur met weinig ervaring. 3 TC-coördinatoren is veel te weinig om echt dichtbij en betrokken te zijn bij de lijn waar je voor verantwoordelijk bent.Dan vallen er gaten en dat geeft irritaties bij de TC-leden maar ook bij de leden en ouders die vinden dat er niet adequaat genoeg gereageerd wordt.

Dat is de reden dat ik dit in de pen ben geklommen. We willen jullie inzicht geven in wat de TC zo te doen heeft en laten zien dat we het zo niet redden. Een rondje binnen de huidige TC coördinatoren geeft aan dat men volgend seizoen best wel weer TC werk willen doen maar niet op de manier zoals het dit seizoen gaat. We hebben gewoon meer handjes nodig!

Dus hierbij een oproep naar jullie als leden. KOM DE TC ONDERSTEUNEN. Een cliché misschien, maar vele handen maken licht werk!

De TC moet bestaan uit TC lijn-coördinatoren voor:

Meiden A en B

Meiden C en D

Jongens A en B

Jongens C en D

Top sport senioren

Breedte sport senioren

Nu zijn we met zijn drieën dus zijn we op zoek naar een verdubbeling.

Tijdens de brainstormsessie is er aangegeven meer te kijken naar projectmatige aanpak van een aantal zaken. Gelukkig is het al zo dat wij tijdens de drukke tijden door ervaren mensen binnen de club geholpen worden. We gaan zeker kijken of we hier meer gebruik van kunnen maken. Blijft dat er op dagelijks niveau zoveel te doen is. Dus vragen wij jullie hierbij:

KOM DE TC ONDERSTEUNEN

Sportieve groet,