Veldhockey

Hockey, en dan met name buiten op het veld, is een zeer populaire sport in Nederland. De nationale hockeybond KNHB telt ca 250.000 leden waarvan 60.000 senioren. Er zijn ruim 320 verenigingen lid van de bond. Nederland is een toonaangevend hockeyland dat internationaal heel succesvol is. De Nederlandse hoofdklasse competitie is misschien wel de beste ter wereld.

Veldhockeycompetities worden gespeeld van begin september tot eind november en na de winterstop van begin maart tot begin juni. Tijdens de winterstop is er de mogelijkheid om zaalhockey te spelen.

Hockey is een sport voor jong en oud. Voor vrijwel iedereen is er een passende spelvorm. Kijk voor meer informatie bij Senioren Veldhockey of Junioren Veldhockey voor de mogelijkheden.