zz_Zaalhockey algemeen

Elftallen kunnen tijdens de winterstop meedoen met de zaalhockeycompetitie. Deelname is verplicht voor de 1e teams en voor de 2e teams.

De zaalhockeycompetitie loopt van december tot en met februari. Selectie geschiedt door de Technische Commissie op selectiedagen (periode/rond herfstvakantie).

Een junioren zaalteam heeft 6 spelers, normaal gesproken 5 veldspelers en 1 keeper. Per team mogen maximaal 12 spelers aangemeld zijn.
Elk zaalteam speelt twee wedstrijden van ieder 2 x 20min op een speeldag (zaterdag of zondag). Bij uitzondering ook wel eens drie wedstrijden. Afhankelijk van het aantal teams in de poule spelen de meeste teams 5 en soms 6 weekenddagen, dus 10 of 12 wedstrijden.

Voor deelname aan zaalhockey wordt een aparte contributie geheven. De contributie voor de Zaalhockeycompetitie is gesplitst in selectieteams en breedteteams. Voor de juiste bedragen kijk je bij 'Contributies'.