zz_Arbitrage - E-Learning

Met ingang van het seizoen 2012-2013 is de opleiding Clubscheidsrechter veranderd. De KNHB gaat de ‘klassieke opleiding’, de 4-daagse spelregelcursus, die iedere hockeyer boven de 16 jaar volgt om zijn kaart te halen, vervangen door E-learning.

Dit houdt in dat de cursisten straks zelf achter de computer de basistheorie oftewel de spelregels gaan leren. De E-learning, die met name door veel beeldmateriaal, filmpjes en animaties een hoge funfactor bevat, sluit goed aan op het ‘nieuwe leren’ van de doelgroep.

Daarnaast wordt het zowel voor de vereniging als de cursist makkelijker. Deelnemers hoeven niet meer op verplichte data aanwezig te zijn en kunnen de opleiding volgen wanneer het hen uit komt. Verenigingen besparen tijd en energie op zaken als planning en administratie.

Na het behalen van het schriftelijk examen ontvangt de geslaagde cursist zijn scheidsrechterskaart en wordt hij daarna bij zijn eerste wedstrijd(en) door de club zo goed mogelijk begeleid.