Verenigingsbeleidsplan (uitleg)

Nieuws afbeelding 19-9-2016 Tijdens de laatst gehouden ALV van onze vereniging is door ons aangegeven dat wij onze werkzaamheden voor onze club zoveel mogelijk uitvoeren op basis van het verengingsbeleidsplan. Daar waar dat stuit op problemen, bijvoorbeeld omdat beschreven doelen zijn bereikt of omdat het plan niet meer (voldoende) aansluit op de huidige situatie, proberen wij als bestuur zo goed mogelijk om in de gedachte van dat plan en van onze club besluiten te nemen en ons werk uit te voeren.

We hebben in dezelfde ALV aangekondigd dat een herijking en herziening van dat verenigingsbeleidsplan noodzakelijk is. Een verenigingsbeleidsplan dat up to date is, dat voorbereid is op bijvoorbeeld de komende ontwikkelingen in de sport, in het maatschappelijk speelveld, in Beuningen gaat ons allemaal helpen om MHC Beuningen door te laten ontwikkelen als hockeyclub.

Dat verenigingsbeleidsplan is van ons allemaal, vóór ons allemaal. Het gaat richting geven aan de verdere ontwikkeling van onze vereniging. Waarom speel je hockey en vooral waarom doe je dat bij ons? Welke communicatie middelen moeten we op welke momenten inzetten? Hoe moet onze organisatie eruit zien? Hoe blijven we goed in balans als het gaat om de kosten van het hockeyen bij MHC Beuningen? Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die langs kunnen komen. Het zijn ook vragen die, op dit moment, door ons zijn verzonnen. Wellicht hebben jullie wel hele andere vragen!

Als bestuur van MHC Beuningen zien wij het opstellen van een nieuw verenigingsbeleidsplan als een van onze belangrijke aandachtsgebieden voor het komende seizoen. Zo belangrijk zelfs dat we hebben besloten daarbij hulp van buitenaf te vragen. Lutger Brenninkmeijer gaat ons en ook jullie ondersteunen in het proces om te komen tot het nieuwe plan. Lutger is zeer bekend met de hockeywereld, kent de bond en herkent de ontwikkelingen in de sport en de verenigingen. Wij zijn erg blij dat hij heeft besloten om ons te helpen.

We kunnen het echter niet zonder jullie hulp!!

De eerste stap is een zeer belangrijke stap. Samen met jullie willen we definiëren wat er speelt in onze club. Vragen formuleren zoals hierboven en belangrijker nog, op zoveel mogelijk van die vragen ook antwoorden of ten minste richtingen van antwoorden vast leggen. Zodat we op basis daarvan aandacht kunnen gaan geven aan de inhoud van dat plan, op die aspecten waarvan we met zijn allen vinden dat ze er toe doen.
In een drietal sessies willen we, onder leiding van Lutger, die eerste stap zetten. We vragen zoveel mogelijk van jullie, spelers, ouders, coaches, trainers, vrijwilligers, kortom jullie allemaal, om die stap samen met ons te zetten. MHC Beuningen is tenslotte jullie hockeyclub.

Dus nodigen wij jullie bij deze uit om deel te nemen aan de drie sessies. Ze vinden plaats in ons clubhuisen wel op:

Maandag 26 september 2016, aanvang 19:30 uur, einde tussen 22:00 en 22:30 uur;

Maandag 3 oktober 2016, aanvang 19:30 uur, einde tussen 22:00 en 22:30 uur;

Maandag 10 oktober 2016, aanvang 19:30 uur, einde tussen 22:00 en 22:30 uur.

Omdat we de tijd optimaal willen benutten willen we jullie vragen om 19:15 uur aanwezig te zijn. Dan kunnen we op tijd aan de slag. Kun je wellicht een van de data niet, of juist maar één van de dagen wel, ook dan ben je van harte welkom.

Om goed voorbereid aan deze sessies te beginnen en het maximale eruit te halen is het belangrijk dat wij weten wie er aanwezig zijn. Daarom vragen we jullie om ons te laten weten dat je komt meedoen. Dat kan door te mailen naar [email protected].

Wij zijn erg enthousiast en hebben er zin in. We hopen jullie ook. Wees erbij en doe mee, het is belangrijk voor ons MHCB!

Het bestuur.